Nákupom proti klimatickým zmenám - dm {spoločne}


Najväčší nákupný festival sa blíži. V dm drogerie markt sa však nevľúdna tvár nákupného šialenstva mení v prívetivú tvár GIVING FRIDAY. Zapojte sa a podporte dobrú vec.


V piatok 29. 11. sa aj vďaka vášmu nákupu v dm drogerie markt podporia mestá a organizácie, ktoré svojím úsilím prispievajú k záchrane našej planéty. Vďaka iniciatíve dm {spoločne} im bude venovaných až 5 % z celého denného obratu a všetci sa tak spoločne zapojíme do boja proti klimatickým zmenám. Myslím, že nie som jediná, komu sa táto myšlienka páči a kto si nakúpi.


Aj tento rok nám spoločnosť ukazuje, že nie je umenie nalákať ľudí do obchodu na neexistujúce zľavy a zbohatnúť na nich - ako to robia iní. A bežné obchody to naozaj robia - každý rok.

I tento týždeň som už natrafila na pár takých "Black Friday akcií". Jednu vidíte nižšie. Chuť na nákup pamäťovej karty za menej než polovicu ceny ma prešla, keď som tú istú kartu našla v inom e-shope. Aj bez zľavy bola bežná cena nižšia. Ako ukazuje porovnávač Heureka, ceja 31,40 € je možno cena odporúčaná, ale rozhodne nie bežná.


Keď si nedáte pozor, takmer všade vás v piatok 29.11. dobehnú. Niet divu, že nákupný sviatok nemá medzi ľuďmi príliš dobrú povesť a ľudia v našich končinách ho vnímajú ako "čierny piatok pre zákazníkov". Ale naozaj dobrý obchod takéto triky nepotrebuje a dm drogerie markt je dobrý obchod. Možno nemá najlepšie ceny na všetko, ale v mojich očiach mu aj tak patrí hneď niekoľko prvenstiev:


  • Produkty privátnych značiek nemajú konkurenciu
  • DM drogéria má pre mňa najlepší vernostný program
  • Limitky, super súťaže a inšpirácie nájdete na jej webe
  • Patrí medzi obchody, ktoré podporujäsa nesprávajú sebecky ku komunite


  • A teda aj napriek môjmu nedobrému názoru na BLACK FRIDAY nebudem akciu GIVING FRIDAY ignorovať a určite spravím nákup.

    Kvalitné produkty privátnych DM značiek nemajú konkurenciu

    Konštatujem, že mnohé z nich sa naozaj vydarili a ich ceny sa držia celoročne na veľmi priaznivej hladine, ktorá je adekvátna kvalite. Napríklad DenkMit čistiace potreby a prostriedky na pranie. Ja už iné značky ani nekupujem. Väčšina produktov u nás doma je tejto jedinej značky. Robia svoju robotu a neruinujú náš rozpočet. Alebo olejová náplň do náhrobného lampáša Profissimo. Keď ju otcovi zapálim na hrobe, bude horieť 4 - 5 dní. A nikde v meste nezoženiem lepšiu náplň za lepšiu cenu. Priateľovi kupujem do roboty mega balenie vreckoviek, lebo ich papier je jemný k jeho nosu, dizajn obalu vkusný a cena výborná. Balea s Alverde majú zasa okrem bezkonkurenčnej ceny aj výborné zloženie kozmetiky. DeinBestes maškrty chutia našim havkáčom. A mohla by som takto pokračovať v menovaní, že by z toho vyšli aj tri články. V každej DM značke mám svoje milované produkty.

    DM drogéria má skvelý vernostný program

    Terajší program niektoré zákazníčky kritizujú. Páčili sa im kupónové knižky a iné výhody starého programu. Mne osobne ale viac vyhovuje program nový. Priznám sa síce, že viacnásobné body na nákup značkových produktov ma ani v novom programe veľmi neoslnili. Občas niečo využijem, ale moc tomu nedám. No keď sú viacnásobné body za nákup vlastnej značky, tak idem a nakúpim toho, že sa ledva odnesiem. A nazbierané body sa mi pri ďalšom nákupe pekne zhodnotia.

    Po limitky, super súťaže a inšpirácie jedine na web DM

    Mám rada súťaže. Som ten typ, čo sa vždy zapojí, keď nejakú vidí. S priateľom sa nám páčia aj pekné darčekové balenia voňavých limitovaných produktov a zvlášť adventné kalendáre. Každý rok kúpim aspoň jeden kalendár a jeden si s inšpiráciou z webu DM zhotovím.


    Vlani mali kupovaný kalendár s maškrtami naši havkáči a my s priateľom iba taký na okrasu. Tento rok si s miláčikom pochutíme na obsahu DM Bio kalendára a havkáčikovia budú mať kalendár vlastnoručne zhotovený zo svojich obľúbených sušienok Dein Bestes (zavesím sem návod s fotkami, ak cez víkend stihnem). A produkty z kalendára uvidíte na mojom Facebooku a Instagrame. Podelím sa s vami o dojmy.

    Keď už spomínam súťaže v DM, jedna nebude chýbať ani v deň akcie. Ak nakúpite v piatok 29.11. v predajni dm alebo v e-shope Mojadm.sk nad 25 €, prispejete nielen na dobrú vec, ale môžete tiež súťažiť o limitovaný DM box pre mužov. Hneď po nákupe zájdite na web a hľadajte súťažný formulár, kde svoj nákup zaregistrujete.

    Veľmi sa mi páči, ak má nejaký obchod svoj vlastný blog alebo sekciu, kde svojich zákazníkov odmeňuje, teší a inšpiruje. Aj keď snaha nebýva vždy ocenená nákupom a ziskom, zákazník isto ocení aj nápad a určite sa do obchodu vráti.

    Aby komunita prekvitala, vidina zárobku ide bokom

    GIVING FRIDAY s hashtagom #givingisthenewblack by mohol byť súčasťou čistého biznisu. Umelo vytvoriť zľavy, nalákať na ne ľudí a nahnať ich v piatok do obchodov, ktoré už aj tak praskajú vo švíkoch. A zarobiť veľa peňazí. Ale nie. Dm drogerie markt nepoužíva takéto násilné spôsoby, nekalé taktiky. Nepotrebuje ľudí ohurovať zľavami (ktoré aj tak má) a radšej motivuje iných, aby urobili niečo dobré. Aj zamestnancov jednotlivých filiáliek, ktorých priamo angažuje v projektoch. Veď komu už by malo viac záležať na rozvoji regiónu, v ktorom býva, než priamo jeho obyvateľom?

    Ja dosť dobre viem, aký je to pocit, keď spravíte niečo pre svoje mesto či obec. V bývalej práci nás zamestnávateľ poslal pomáhať s plechovkami farieb, rebríkmi a štetcami. V rámci jednej takejto podobnej iniciatívy sme s kolegami maľovali chodby v jednej základnej škole v našom meste. Ďalší kolegovia natierali lavičky v parkoch a robili iné užitočné veci. Zamestnávateľ na tento projekt nielen uvoľnil svojich zamestnancov z práce, ale na to vyčlenil aj finančné prostriedky. Všetci sme boli na konci dňa unavení, ale šťastní. Už sa teším, keď sa presťahujem do Lietavy. Tam dobrovoľníci zachraňujú hrad. Ak mi to zdravie a čas dovolí, určite priložím ruku k dielu. Ale teraz pomôžem komunitám aspoň malou čiastkou z nákupu. Lebo babka k babce, budú kapce...

    Momentálne asi ani nič urgentne nepotrebujem. Svoje milované značky nakupujem vždy do zásoby. Minulý týždeň som bola v obchode a kúpila aj pár darčekových setov. Pre inšpiráciu som vám dala do tohto článku ich fotku a odkazy do e-shopu. Možno niekomu z vás dochádzajú nápady a tip na darček sa zíde.


    1. Alverde NATURKOSMETIK - darčeková sada Kreatívny oddych (krém na ruky, sprchovací gél a telové maslo)
    2. Balea - darčeková súprava krémy na ruky Magic Forest (vône: ruža & vanilka, čokoláda & karamel, pomaranč & marhuľa)
    3. Balea - darčeková súprava Sweet like Chocolate (krémový sprchovací gél, telové maslo a krém na ruky)
    Mne už teda práve teraz žiadne darčeky kupovať netreba. Ale prečo by som nemohla kúpiť napríklad ešte jedny obrúsky do prania, prípravok na škvrny a kúsky, ktoré sa mi doma nestratia? Veď pokaziť sa nepokazia, miesta až toľko nezaberú, jesť ani piť nepýtajú, elektrinu nemíňajú. Nejde o peniaze, ktoré v nich budem mať. Veď ich aj tak miniem... Ide o to, prečo ich kupujem. Vyššie dobro.

    Chcem aj ja prispieť svojou troškou k zmene, pretože toto sú presne tie veci, ktoré dávajú inak úplne povrchným nákupným sviatkom vľúdnu tvár. Vyšší zmysel, ľudskosť, láskavosť. Dôvod, prečo opäť raz nebudem vnímať Black Friday ako čistú komerciu, ktorú tak z celej duše nenávidím a ktorá mi kazí dobrý pocit z každých Vianoc.
    ZDIEĽAJTE:

    1 komentár :

    Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

    Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes